BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ


250 HİNTLİ TURİZMCİ DÜĞÜN TURİZMİ İÇİN GELİYOR

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı: "Ekim'e kadar 250 Hint seyahat acentesi temsilcisi Muğla'ya davet edilecek. 18 milyon Hintli bugün Avrupa düzeyinde harcama kabiliyetine sahip ve bunlar gidecek memleket arıyorlar"

Bakan Nabi Avcı: "Şu anda dünyada 6'ıncı, Avrupa'da 4'üncü büyük destinasyonuz. Üstelik 2016 yılında yaşadığımız dar boğaza rağmen buradayız"

Bakan Nabi Avcı: "Türkiye; kış, kayak, sağlık, kongre, macera, gençlik, termal, kaplıca turizmini gereği gibi tanıttığı, gereği gibi tesislendirdiği taktirde dünyada ilk üçe girmememiz için hiç bir neden yok"

Bakan Nabi Avcı: "444 mavi bayrakla denizlerimiz Avrupa'nın en temiz denizleri"

Bakan Nabi Avcı: "Japonya, Çin, Hindistan, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Latin Amerika... Buralar henüz bakir pazarlar bizim için"


Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Eskişehir Eti Arkeoloji Müzesi'nde düzenlenen Turizm Haftası açılış törenine katıldı. 

Bakan Avcı, burada yaptığı konuşmada, Turizm Haftası etkinliklerinin aslında yurt genelinde ve toplumun bütün kesimlerinde turizme olan duyarlılığı, farkındalığı arttırmak maksatıyla tesis edilmiş bir hafta olduğunu söyledi.

Hafta kapsamında düzenlenen etkinliklerin özellikle gençlere ve çocuklara turizmin, çevre ve doğa bilincinin yerleşmesinde önemli katkılarda bulunduğunu ifade eden Bakan Avcı, şunları söyledi:

"Türkiye turizmde son 15 yılda iyi bir mesafe aldı. 2002 rakamları ile karşılaştırıldığı zaman Türkiye bugün geldiği yer itibariyle dünyada 6'ıncı büyük turizm destinasyonu. Bizim milletçe biliyorsunuz hep bütün diğer alanlarda ilk 10'a girmek gibi bir iddiamız, niyetimiz, gayretimiz var. Turizm sektörü çok şükür bu hedefi gerçekleştirmiş durumda. Şu anda dünyada 6'ıncı, Avrupa'da 4'üncü büyük destinasyonuz. Üstelik 2016 yılında yaşadığımız dar boğaza rağmen buradayız. Türkiye bugüne kadar özellikle 80'li yıllarda rahmetli Özal'ın başlattığı hamleyle kıyı ve deniz turizminde ciddi bir mesafe aldı. Altyapı sorunlarımız büyük ölçüde halledildi. Bugün kıyı turizminde dünyanın en gelişkin, mükemmel tesislerine sahibiz. 444 mavi bayrakla denizlerimiz Avrupa'nın en temiz denizleri. Türkiye dünyada 6'ıncı sıraya geldiyse bunu büyük ölçüde deniz, kum, güneş diyerek başardı. Ama Türkiye sadece deniz, kum ve güneşten ibaret değil. En az onun kadar başka turizm alanlarında da Türkiye'nin çok büyük bir potansiyeli var. Deniz, kum ve güneş dediğiniz zaman, kendinizi hem mevsim olarak yılın belli bir mevsimine sıkıştırmış oluyorsunuz, hem de pazar olarak belli ülkelere sınırlandırmış oluyorsunuz. Deniz, kum, güneş turizmi aynı zamanda Rusya, Almanya, İngiltere pazarı demektir. Oysa dünyada bugün itibariyle 1 milyar  200 milyon insan turistlik amaçla seyahat ediyor. Bu giderek de artacak. Bizim açılmamız gereken pek çok büyük pazarlar var. Japonya, Çin, Hindistan, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Latin Amerika... Buralar henüz bakir pazarlar bizim için. Ve biliyoruz ki bu pazarlar sadece deniz, kum, güneşe gelmiyorlar. Japonlar arkeolojiye meraklı. İçinde bulunduğumuz Eti Arkeoloji müzesine gelseler Japon turizmi için, Japon turistler için fevkalade  cazip bir kültürel varlık. Çinliler aynı şekilde kültür, arkeoloji turizmine çok meraklılar. Hintliler yeni bir turizm türü icat ettiler, düğün turizmi diye. Antalya, Alanya'ya evlenmek için gelen Hintli sayısı artıyor. Ben geçen hafta Muğla'daydım, turizmcilerle yaptığımız toplantıda inşallah Ekim'e kadar 250 Hint seyahat acentesi temsilcisi Muğla'ya davet edilecek. Kültür ve Turizm Bakanlığımızın da desteği ile onlara Muğla'nın düğün alt yapısı gösterilecek. 18 milyon Hintli bugün Avrupa düzeyinde harcama kabiliyetine sahip ve bunlar gidecek memleket arıyorlar. Araplar özellikle kış turizmine ve gastronomi turizmine, yeme, içme kültürüne çok düşkünler. Onlara yönelik tanıtım çabalarımızı son zamanlarda arttırdık. Geçen hafta Eskişehir'de Arap Turizm Örgütü'nün Genel Sekreteri  ve yardımcısını buraya davet ettik, Eskişehir'i, Kızılinler'i, Kızılinler'deki potansiyeli, termal turizm imkanlarımızı, Sakarbaşı'nı, Kütahya, Afyonkarahisar'ı onlara tanıttık. Türkiye bugüne kadar yeterince değerlendirmediği farklı alanlardaki potansiyellerini, kış, kayak, sağlık, kongre, macera, gençlik, termal kaplıca turizmini gereği gibi tanıttığı, gereği gibi tesislendirdiği taktirde dünyada ilk üçe girmemiz için hiç bir neden yok. İşte turizm haftasını biz bütün bunların bilinmesinin de sağlanacağı etkinliklerle dolu bir hafta olarak değerlendiriyoruz."
(15.04.2017)

  • turizm (1).jpeg
  • turizm (10).jpeg
  • turizm (11).jpeg
  • turizm (12).jpeg
  • turizm (13).jpeg
  • turizm (14).jpeg
  • turizm (15).jpeg
  • turizm (16).jpeg
  • turizm (17).jpeg
  • turizm (18).jpeg
  • turizm (19).jpeg
  • turizm (2).jpeg
  • turizm (20).jpeg
  • turizm (21).jpeg
  • turizm (22).jpeg
  • turizm (23).jpeg
  • turizm (24).jpeg
  • turizm (25).jpeg
  • turizm (3).jpeg
  • turizm (4).jpeg
  • turizm (5).jpeg
  • turizm (6).jpeg
  • turizm (7).jpeg
  • turizm (8).jpeg
  • turizm (9).jpeg